6 زبان برنامه نویسی جدید که نیاز دارید در سال ۲۰۱۶ یاد بگیرید.
 
اینجا همه چی در همه
تکنولوژی
 
 

لیست زبان های برنامه نویسی جدید خود را با Go شروع می کنیم، که به Golang هم معروف است،  Go یک زبان برنامه نویسی متن باز است که توسط سه تا از کارمندان گوگل ساخته شد و در سال ۲۰۰۹ ارایه شد.

Go از زبانهای برنامه نویسی محبوب C و Java الگو گرفته است. کدنویسی آن خلاصه است و کد راحت تر خوانده می شود. طراحان برنامه، Robert Griesemer ، Rob Pike، و Ken Thompson هستند و گفته اند پیچیدگی C++ اولین چیزی بود که به آنها انگیزه داد.

این زبان ساده برنامه نویسی با یک کتابخانه استاندارد می تواند بیشتر کارها را انجام دهد. ترکیب سرعت زبانهای برنامه نویسی دینامیک مثل پایتون و قابل اتکا بودن C و C++ باعث می شود Go ابزار کاملی برای ساخت سیستم های توزیع شده در ابعاد بزرگ باشد.

کمپانی اپل زبان برنامه نویسی Swift را در سال ۲۰۱۴ به عنوان جایگزینی برای برنامه نویسی شی گرا با C، تولید کرد. قرار بود در عین سادگی سریع و امن باشد.

در دسامبر ۲۰۱۵، اپل زبان برنامه نویسی متن باز Swift را تحت لیسانس Apache ساخت، Swift به سرعت رشد کرد و به عنوان یکی از بهترین زبانهای برنامه نویسی شناخته شد.

یادگیری Swift به شما این امکان را می دهد که کدهای برنامه های اپل را برای سیستم های iOS بنویسید.

در سال ۲۰۱۴ توسط موزیلا ساخته شد، در نظرسنجی توسعه دهندگان StackOverflow در سال ۲۰۱۶، Rust به عنوان محبوب ترین زبان برنامه نویسی شناخته شد.

Rust توسط موزیلا و به عنوان جایگزینی برای C++ ساخته شد، که می گفتند روی ” عملکرد، موازی سازی و امنیت حافظه” تمرکز دارد.

Rust برای این طراحی شده که به عنوان یک زبان برنامه نویسی مدرن شناخته شود. این زبان توسط تعداد مناسبی از کتابخانه ها و توسعه دهندگان به خوبی پشتیبانی می شود.

زبان برنامه نویسی Julia برای این طراحی شد که به ریاضیدانان و متخصصان داده کمک کند. این زبان را به عنوان راهکار برنامه نویسی دینامیک کاملا سطح بالا، برای محاسبات فنی می دانند.

Julia به مرور کاربران زیادی جذب کرد و نرخ رشد آن هر ۹ ماه، ۲ برابر می شود. در آینده ای نزدیک، تسلط بر Julia به عنوان یکی از مهارت های با درآمد بالا در صنعت مالی دیده می شود.

Hack یکی دیگر از زبانهای برنامه نویسی است که برای فیس بوک در سال ۲۰۱۴ طراحی شد.

این غول شبکه های اجتماعی در حال توسعه Hack در فیس بوک است و به عنوان موفقیت از آن یاد می شود. فیس بوک در حال انتقال تمام کدهای php خود به hack است.

همچنین، فیس بوک یک زبان برنامه نویسی متن باز به عنوان بخشی از بستر HHVM خود منتشر کرده است.

Scala نسبت به بقیه زبانهای برنامه نویسی در این لیست، قدیمی تر است. ممکن است یادگیری آن در ابتدا سخت به نظر برسد، ولی زمانی که روی آن سرمایه گذاری می کنید، هدر نمی رود. ویژگی های پیچیده آن به شما اجازه می دهند برنامه ی بهتر و عملکرد محوری بسازید. این زبان برنامه نویسی functional و شی گرا، امکان نوشتن برنامه های مقیاس پذیر را فراهم می کند. این برنامه با شعار “جاوای بهتر” ساخته شد و اکنون در کمپانی های بزرگ، به زبان برنامه نویسی محبوب تبدیل شده است.

به نظر شما این مقاله مفید بود؟ ما را از نظرات خود بهره مند کنید.

برگرفته از:

۶ New Programming Languages You Need To Learn In 2016


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


*به وبلاگ من خوش آمدید * *******************
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اینجا همه چی در همه و آدرس reyhan96.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 53
بازدید هفته : 73
بازدید ماه : 73
بازدید کل : 14153
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1